Imieniny:

AferyPrawa.com

Redaktor Zdzisław Raczkowski ujawnia niekompetencje funkcjonariuszy władzy...
http://Jooble.org
Najczęściej czytane:
Najczęściej komentowane:





Pogoda
Money.pl - Kliknij po więcej
6 sierpnia 2020
Źródło: MeteoGroup
Polskie prawo czy polskie prawie! Barwy Bezprawia

opublikowano: 26-10-2010

AFERY PRAWA OSZUSTWA MEDIALNE FINANSE POLSATU I TVN AFERZYŚCI ZYGMUNT SOLORZ MARIUSZ WALTER

MEDIA TO WŁADZA I PIENIĄDZE - FINANSE POLSATU I TVN, czyli jak swój pierwszy milion ukradł Zygmunt Solorz i Mariusz Walter...

21 października czekają nas kolejne wybory, a wiadomo media to właśnie IV władza. To dziennikarze takich stacji jak POLSATU czy TVN przez odpowiednie przedstawieniem faktów mogą bez problemu doprowadzić do pozbawienia pracy dyrektora zakładu, do ośmieszenia polityka, a nawet do obalenia rządu - czego dowód aktualnie mamy. Przede wszystkim te stacje telewizyjne z uwagi na ich popularność mają ogromny wpływ na społeczeństwo, i do utrzymania tego stanu zatrudniają fachowców od "prania mózgu" i typowego "wciskania dowolnego kitu" zapracowanemu obywatelowi, który nawet sobie z tego nie zdaje sprawy. Gwarantuje, żaden polityk im nie dorówna, ponieważ nie ma możliwości walki ze sztabem wojskowo zorganizowanych fachowców.
W programach nadawanych przez te żydowskie stacje naprawdę trudno odróżnić prawdę od fikcji, zauważyć że jest się manipulowanym. Tylko fachowcy z branży medialnej te niuanse wykrywają z racji pracy i wiedzy, a przede wszystkim dostępu do niezależnych źródeł informacji. Typowy, przeciętny, nawet z wyższym wykształceniem słuchacz daje się bez trudności omamić informacjom podawanym przez media.

Dla wszelkich mediów będzie wybory to jak wielka wygrana w TOTO dla pracującego człowieka. Wszyscy sporo zarobią, ale bez wątpliwości najwięcej ci najwięksi - czyli POLSAT i TVN.
Z uwagi na ich ważną rolę w kształtowaniu światopoglądu i zachowania politycznego przedstawiamy czytelnikom główne postacie tego show telewizyjnego: Zbigniewa Solorza właściciela POLSATU i Mariusza Waltera właściciela TVN

Finanse Polsatu

Wśród stacji telewizyjnych ogromną potęgę finansową reprezentuje Polsat.

Właściciel stacji Zygmunt Solorz znajduje się nieprzerwanie w czołówce najbogatszych osób mieszkających w Polsce. Z majątkiem wynoszącym 2 mld dolarów znalazł się na liście najbogatszych ludzi świata sporządzonej przez czasopismo "Forbes". Polsat bije się też stale o pozycję lidera na rynku reklamy telewizyjnej ze stacją TVN. Tylko w ciągu jednego tygodnia na przełomie maja i czerwca br. stacja Solorza osiągnęła prawie 47 mln zł wpływów z reklam. A od stycznia do końca maja br. wpływy te wyniosły ponad 852 mln złotych.

Wbrew powszechnej opinii kapitał Polsatu nie jest wyłącznie polski, gdyż wśród jego udziałowców od 2000 r. znajduje się spółka Polsat Media B.V. (32,98 procent udziałów) zarejestrowana w Holandii (zob. Filas R., Zaangażowanie kapitału obcego w polskie stacje radiowe i telewizyjne..., "Zeszyty Prasoznawcze", nr 1-2/2003, s. 26).

Właściciel Polsatu Zygmunt Solorz-Żak urodził się jako Zygmunt Józef Krok, występował również pod nazwiskiem Piotr Podgórski, które zapożyczył od swego kolegi z czasów szkolnych, a używał go do prowadzenia interesów w RFN i Austrii, gdy w 1977 r. opuścił Polskę. Jak wykazały dziennikarskie śledztwa, w związku z prowadzoną działalnością kilkakrotnie wszedł w konflikt z prawem [zob. R. Bubnicki , A.Wielopolska, Zarzuty podtrzymujemy, "Rzeczpospolita", 1.03.1995]. W październiku 1983 r. Solorz zobowiązał się do współpracy ze służbami specjalnymi PRL podpisując oświadczenie następującej treści: "Ja, Zygmunt Solorz (Krok), zobowiązuję się zachować w tajemnicy fakt współpracy z oficerem SB. Zobowiązuję się wykonywać ustalone ze mną polecenia. Informacje będę podpisywać Zegarek". Zastanawiające jest również to, że Zygmunt Solorz w maju 1989 r. wziął 100 mln ówczesnych złotych kredytu (obecnie 10 tys. zł) z Funduszu Obsługi Zadłużenia Zagranicznego, na którego działalności Skarb Państwa stracił w latach 1989-1990 354 mln nowych złotych. Należy też tu wspomnieć o pośrednich powiązaniach, których właściciel Polsatu woli nie widzieć. W maju 2003 r. Anatol Lawina, były szef zespołu kontrolerów NIK w FOZZ, wymienił przed sądem wśród osób i instytucji "beneficjentów FOZZ" m.in. właściciela Polsatu Zygmunta Solorza i Dariusza Przywieczerskiego, kierującego niegdyś Universalem [zob Ordyński J., Lawiny sensacji ciąg dalszy, "Rzeczpospolita", 6.05.2003). To właśnie Universal w 1994 r. został udziałowcem Polsatu, kupując 20% akcji. W firmach kontrolowanych przez Universal zasiadała czołówka polityków SLD. Universal sprawował pieczę m.in. nad spółką Ad Novum wydającą lewicową "Trybunę", w której przewodniczącym rady nadzorczej do grudnia 1995 r. był Aleksander Kwaśniewski.

Z Polsatem powiązana jest też TV 4, która powstała 1 kwietnia 2000 z działającej niegdyś Naszej Telewizji i analogowego Polsatu 2. W przyszłym roku być może dojdzie do oficjalnego przejęcia tej stacji przez Solorza a jak na razie jest ona pośrednio zależna od Polsatu. Oficjalnie właścicielem TV 4 jest słka Polskie Media SA której pierwszym prezesem był Henryk Chodysz, stary znajomy Zygmunta Solorza. Głównym udziałowcem spółki Polskie Media została firma Trans Media Group Andrzeja Kuchara, zaprzyjaźnionego z Zygmuntem Solorzem. Udziałowcem Polskich Mediów jest też związana z Polsatem cypryjska firma Rexon Overseas. Po podliczeniu udziałów wychodzi na to że tak naprawdę Polsat poprzez mniejsze firmy dysponuje przeszło 90% udziałów Polskich Mediów.

W skład spółki Polskie Media oprócz Henryka Chodysza wchodził m.in. Leonard Praśniewski prowadzący interesy z byłymi decydentami PZPR, Mieczysławem Wilczkiem i Ireneuszem Sekułą a zwłaszcza z Rosjaninem Siergiejem Gawriłowem, którym interesowały się polskie służby specjalne, podejrzewając go o pranie brudnych pieniędzy. Praśniewski był też założycielem Prywatnego Banku Komercyjnego Leonard, którym kierował Zdzisław Pakuła znany z czasów PRL jako prezes Narodowego Banku Polskiego. Posadę wiceprezesa tego banku piastował Bazyli Samojlik, kiedyś doradca ds. ekonomicznych gen. Wojciecha Jaruzelskiego, a w latach 1986-1988 minister finansów. Należy też wspomnieć, że w listopadzie 1998 r. 2 mln zł kaucji za Bogusława Bagsika (afera Art.-B) wpłacił Klub Kapitału Polskiego, którym kierował wówczas January Gościmski będący udziałowcem Naszej Telewizji (z której wyłoniła się TV 4) (zob. M. Rotulska, Bagsik i przyjaciele, ‘Nasz Dziennik’, 20.10.2000, s. 5).

Solorz jest także właścicielem Polsatu Cyfrowego – satelitarnej platformy cyfrowej Polsatu, która ma obecnie 1,5 mln abonentów. W październiku br. na platformie cyfrowej pojawi się kanał nadawany w wysokiej rozdzielczości Polsat Sport HD. Ta innowacja będzie kosztowała stację ponad 10 mln euro.

Zygmunt Solorz zainwestował także poza Polską - w 1999 r. w stacje telewizyjne w krajach bałtyckich. Na Litwie kupił udziały w Baltijos TV, na Łotwie w stacji LNT, a w Estonii w TV 1. Na początku 2002 r. Polsat musiał wycofać się z Estonii, gdyż straty TV 1 przekroczyły 23 mln zł i przestała ona emitować program. Należy też wspomnieć o pozostałych interesach Solorza. Kontroluje on Invest Bank. Od 1988 r. posiada także Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie "Polisa Życie". Dysponuje również udziałami w Elektrimie, dzięki czemu działa także w sektorze energetycznym, gdyż Elektrim jest posiadaczem 46 proc. udziałów Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin dostarczającej na rynek ok 12 proc. wytwarzanej w kraju energii elektrycznej. W 1998 r. Solorz nabył też tereny po hucie Siechnice niedaleko Wrocławia wraz z hałdą zawierającą stopy żelaza i chromu. Istotnym przedsięwzięciem Zygmunta Solorza jest także Powszechne Towarzystwo Emerytalne Polsat, którego akcjonariuszami są: Telewizja Polsat, Polsat Media, Invest Bank i Totalizator Sportowy. Podjęcie współpracy z Totalizatorem było sprytnym posunięciem marketingowym Polsatu, który nie tylko przyciągnął do siebie wielu nowych widzów, ale i zaczął czerpać konkretne korzyści finansowe z udostępnienia od 1996 r. czasu antenowego na losowania. Umowa zawarta z Polsatem określa, jakie kwoty na reklamę w Polsacie powinien wyasygnować Totalizator. Nakłady na reklamę każdego roku muszą wzrastać o 10% (plus współczynnik inflacji). Jako bazowy do obliczania wydatków przyjęto rok 1999, kiedy wydatki wyniosły 31,6 mln złotych. Przy tych założeniach do 2009 r. Totalizator Sportowy będzie musiał zapłacić Polsatowi 715 mln zł (zob. Numerki na szklanym ekranie, "Rzeczpospolita", 20.11.2001).

Polsat od dłuższego czasu przygotowuje się też do wejścia na giełdę i jest w trakcie zbywania 25 procent udziałów niemieckiemu Axel Springerowi za 250 mln euro.

Koncern TVN

Konkurentem Polsatu jest TVN - chociaż od wielu lat stacje te są współwłaścicielami wspomnianej już TV 4 i wydaje się, że starają się nie tyle rywalizować, co wspólnie kontrolować rynek telewizyjny tak, by żaden poważny konkurent nie mógł zagrozić ich interesom.

O funkcjonowaniu rynku telewizyjnego w Polsce znajdujemy też wzmiankę w raporcie o WSI, gdzie czytamy: "Wywiad podejmował też wysiłki powołania firmy telewizyjnej. Pierwotnie zamierzonym celem tych działań miało być ułatwienie plasowania agentury na Zachodzie. Tak tłumaczył swoje działanie Grzegorz Żemek, który na zlecenie wywiadu miał podjąć w tej sprawie rozmowy z firmą ITI i reprezentującymi ją Janem Wejchertem i Mariuszem Walterem" (cyt. za: ‘Nasz Dziennik’, 20.02. 2007, s. 11). To właśnie Mariusz Walter jest głównym założycielem i pierwszym prezesem TVN (dzisiaj stacją kieruje jego syn Piotr). Mariusz Walter od 1961 r. zdobywał szlify dziennikarskie w telewizji PRL-owskiej, a w latach 1967-83 był członkiem PZPR. Podstawę organizacyjną dla telewizji TVN dała spółka International Trading and Investments (ITI), założona w 1984 r. przez Mariusza Waltera i Jana Wejcherta. W 1992 r. dołączył do nich szwajcarski bankowiec Bruno Valsangiacomo - ITI współpracowała z nim już od połowy lat 80 przy sprowadzaniu sprzętu elektronicznego do Polski. Spółka International Trading and Investments zaczynała od handlu elektroniką. Miała wyłączność na dystrybucję sprzętu domowego firmy Hitachi, zajmowała się dystrybucją kaset wideo, prowadzeniem wypożyczalni, a także produkcją reklam (agencja reklamowa McCann Erickson). Firma produkowała też chipsy i polepszacze do pieczywa. W 1990 r. działającą w Polsce spółkę ITI przejęła powstała w 1988 r. w Luksemburgu firma International Trading and Investments Holding SA Luksemburg. ITI łączy całą grupę firm zarejestrowanych w różnych krajach (m.in. Luksemburgu, Polsce, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Antylach Holenderskich). Od 1997 r. firma ITI jest notowana na giełdzie w Luksemburgu. W 2002 r. spółka International Trading and Investments Holding SA miał nadzieję na pozyskanie ok. 130 mln USD z emisji akcji na warszawskiej giełdzie - jednak w ostatniej chwili się wycofała. Natomiast od 7 grudnia 2004 r. na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych obecna jest firma córka ITI-TVN SA, nadawca 10 programów telewizyjnych, m.in. TVN, TVN 24. W najbliższym czasie TVN zamierza uruchomić kolejne kanały tematyczne, w tym prowadzony przez Jerzego Owsiaka.

W grudniu 2005 r. TVN wykupiła też lokalną stację telewizyjną w Radomsku NTL-TED, która nadaje teraz audycje TVN, zwiększając tym samym liczbę odbiorców tej telewizji.

TVN oprócz ITI Holdings miała dwóch istotnych udziałowców zagranicznych. Od początku funkcjonowania stacji do 1999 r. 33% udziałów posiadał amerykański koncern Central European Media Enterprises (CME) należący do Ronalda Laudera. Gdy CME wycofa się z rynku polskiego, 33% udziałów w TVN przeszło w ręce holenderskiej Strateurop International B.V., należącej w 100 procentach do międzynarodowego koncernu medialnego Scandinavian Broadcasting System (SBS), mającego stacje radiowe i telewizyjne w krajach skandynawskich (Szwecji, Finlandii, Danii), Holandii, Belgii, Włoszech, na Węgrzech, w Rumunii i Grecji. W 2003 r. ITI rozpoczęła wykup udziałów w TVN od SBS. Do Grupy ITI, oprócz telewizji TVN, należą: portal internetowy Onet.pl, wydawnictwo Pascal, klub piłkarski Legia Warszawa czy znajdujące się w całej Polsce Multikina.

Telewizja TVN od stycznia do końca maja br. uzyskała z reklam prawie 877 mln złotych. Jej właściciele cały czas znajdują się w rankingach najbogatszych mieszkańców Polski. Majątek Jana Wejcherta szacowany jest nawet na 3,6 mld zł, a Mariusza Waltera na 1,2 mld złotych. Korzystając ze swojej potęgi finansowej, TVN zamierza wybudować sobie nową siedzibę przy ul. Augustówka w Warszawie, gdyż ta oddana do użytku 10 lat temu, gdy stacja inaugurowała swoją działalność, a kosztująca 60 mln dolarów, już jej nie wystarcza - a nie jest to budynek mały, gdyż ma powierzchnię 31 tys. m kw., posiada siedem kondygnacji naziemnych i dwie podziemne. Mieszczące się w tym budynku samo studio Faktów, które urządzono trzy lata temu, kosztowało 20 mln złotych. Według wstępnych szacunków, wybudowanie nowego budynku, w którym znajdą się trzy mniejsze studia po ok. 300 m kw., oraz jedno duże o powierzchni 1,6 tys. m kw, pochłonie co najmniej 100 mln złotych. [Nasz Dziennik]

Prof. Jerzy R. Nowak

Artykuły w tym temacie:
Solorz, Krok, Żak, Zegarek i jeszcze kilka nazwisk właściciela platformy POLSAT, agenta SB. Zygmunt Solorz-Żak i Krok... o przekrętach kolejnego aferzysty. Zawiadomienie CBA ministra Mariusza Kamińskiego.

TVN żydowsko - SB-ecką telewizja? - to tłumaczy medialną nagonkę na Kaczyńskich - nie tylko Milan Subotić był dziennikarzem związanym wywiadem WSI podaje GAZETA POLSKA

Żydowska spółka ITI ( International Trading and Investments) zajmie się produkcją programów katolickich?!? Piąta kolumna w mediach katolickich?!? - NASZ DZIENNIK - z cyklu myśl jest bronią...

Media manipulują, osądzają i są sądzone - wpadki sądowe, wyroki skazujące na dziennikarzy za nierzetelność, pomówienie, wprowadzenie w błąd społeczeństwa.

Tematy w dziale dla inteligentnych:
ARTYKUŁY - tematy do przemyślenia z cyklu: POLITYKA - PIENIĄDZ - WŁADZA

Polecam sprawy poruszane w działach:
SĄDY PROKURATURA ADWOKATURA
POLITYKA PRAWO INTERWENCJE - sprawy czytelników

"AFERY PRAWA" - Niezależne Czasopismo Internetowe www.aferyprawa.com
Stowarzyszenia Ochrony Praw Obywatelskich
Zespół redakcyjny: Zdzisław Raczkowski, Witold Ligezowski, Małgorzata Madziar, Krzysztof Maciąg, Zygfryd Wilk, Bogdan Goczyński, Zygmunt Jan Prusiński oraz wielu sympatyków SOPO

uwagi i wnioski proszę wysyłać na adres: afery@poczta.fm
redakcja@aferyprawa.com
Dziękujemy za przysłane teksty opinie i informacje.

WSZYSTKICH INFORMUJĘ ŻE WOLNOŚĆ WYPOWIEDZI I SWOBODA WYRAŻANIA SWOICH POGLĄDÓW JEST ZAGWARANTOWANA ART 54 KONSTYTUCJI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ.

zdzichu

Komentarze internautów:

Komentowanie nie jest już możliwe.

~kasia
09-09-2013 / 12:48
Informacja dla rodziców mafijnego przedszkola "Akacjowa Chatka" w Warszawie oraz niezorientowanych. Utworzyli go przestępcy, 1. Danuta Szostak (wcześniej Kubica, Nieleszczuk, Marchel) - karana za kryminalne czyny, a aktualnie w Sądzie W-wa Wola IV wydział karny sprawa korupcji i lewych zaświadczeń (260 zarzutów!), aresztowana. 2. mąż tej osoby Włodzimierz Szostak ps. krymin. "WŁODEK" członek bandy "Długiego", skazany na 5 lat więzienia za produkcję i obrót narkotyków, po odsiedzeniu 4 lat wyszedł teraz na warunkowe 3. syn Danuty Szostak/Marchel - Piotr Marchel, lat 23, oficjalny "właściciel" budynku przy Sterniczej 97 (matka uciekając z majatkiem przepisała go na niego), handlarz marychą, wyłudzacz odszkodowań za fikcyjne stłuczki samochodowe Grupa przestępcza zarejestrowała przedszkole na Lecha Jonakowskiego - kierowcę szambiarki, bo jako jedyny nie karany w tym towarzystwie. Grupa przestępcza jest winna za narkotyki Mokotowowi duże pieniądze i Rodzice spodziewajcie się najgorszego! Dzieci Wasze moga być świadkami porac hunków gangsterskich!
~Krzysztof Maciąg Zbyszyński
11-06-2013 / 03:43
Jasiu masz stare informacje. Danuta to na razie przejściowo nie Marchel tylko Szostak, chociaz ten ostatni prowadza sie w Mińsku z nową dupą. Oficjalnie właścicielem budynku tego przedszkola z drugim łatwopalnym budynkiem będącym miejscem pobytu dzieci jest "bananek" Piotr Marchel (po CKU) syn jej i oszusta Dariusza Nieleszczuka (zmienił nazwisko), który bodajże w Poznaniu dostał lewy kredyt, ale pieniądze rzeczywiscie pochodzą z przekrętow małżeństwa Szostaków (głównie produkcja amfetaminy i lewizna medyczna), opraz z kebabow i automatów do gier piotrusia (razem z braćmi Strusami - patrz "Krawe sceny w Warszawie"...Przedskole dopuszczono bo wszystko załatwiał skorumpowany były pracownik WINB. Danuta Szostak ma doświadczenie bo jej samowolę budowlaną przy ul. Drzeworytników 59 A klepnęla pewna pracownica PINB
~Jasia
19-09-2012 / 17:58
Solorz to nic wzlędem lekarki DANUTY MARCHEL i jej syna Piotra Marchela i kochanka Włodka Szostaka. Wszysc ci kryminaliści karani sądownie za narkotyki i pranie pieniędzy otworzyli przedszkole prywatne "AKACJOWA CHATKA" w Warszawie na Bemowie ul. Sternicza 97. Przedszkole w Warszawie "Akacjowa Chatka" to gangsterskie przedszkole! Ratumy nasze dzieci!
~prawdziwy Polak
14-01-2010 / 00:00
Stek bzdur i pitolenie czerwonego staruszka, ktorego papiery widziałem w IPN.